Πέμπτη, 8 Μαΐου 2014

8 πράγματα που μου έμαθε ο Morrissey

Όλα άρχισαν με την καταραμένη ταινία ''500 days of Summer", και την λέω καταραμένη όχι γιατί δεν μου άρεσε αλλά γιατί συχάθηκα την Summer σε σημείο αηδίας. Αυτό όμως είναι τελείως άσχετο με την αγάπη μου ώς προς τον Morrissey. Η αφορμή για να ακούσω, πρώτα The Smiths και λίγο αργότερα τον ίδιο, ήταν η σκηνή στο ασανσέρ. Καθώς ακούγεται η μελωδία του "There is a light that never goes out" απο τα ακουστικά του Tom, όταν η Summer του λέει πως αγαπάει τους Smiths εκείνος τη κοιτάζει έκπληκτος. Δεν ξέρω αν ήταν επειδή την έβλεπε μέρες τώρα και δεν ήξερε πως να της μιλήσει ή αν έχει κάτι το συγκρότημα (μάλλον το πρώτο) αλλά εμένα μου κίνησε την περιέργεια να τους ακούσω. Ιδιαίτεροι μεν, κόλλημα δε. Η στιγμή γνωριμίας μας με τον Morrissey δεν άργησε να έρθει μετα το wiki search μου για τους Smiths.
Στην συνέχεια λοιπόν, έγιναν μέρος της ζωής μου, της καθημερινότητάς μου. Φαντάσου να ήταν και της εποχής μου τι θα γινόταν.

 
1. There is a light that never goes out (The Queen is Dead, 1986)
"Take me out tonight cause I want to see people and I want to see life"
 

Ο τύπος έχει τα προβλήματά του και εγώ συμπάσχω. Τόσο απλό.


2. Pretty Girls Make Graves (The Smiths, 1984)
"She wants it now and she will not wait, but she's too rough and I'm too delicate" 


Δεν  έχω κάτι να προσθέσω, ο τίτλος τα λέει όλα. Είδες τι κάνει η ομορφιά αγαπημένη/ε;


3. How soon is now? (Hatful of hollow, 1984 και Meat is Murder, 1985)
"When you say it's gonna happen now, when exactly do you mean?"
 


Βασικά δεν ξέρω γιατί αλλά αυτο το τραγούδι μου θυμίζει την σειρά στο Star, Smallville. (Μπορείτε να με εκτελέσετε τώρα.)Άσχετο. Τέλοσπάντων, εγώ έχω ξαναπεί πόσο ανυπόμονος άνθρωπος είμαι και πως όλα θέλω να γίνονται ΤΩΡΑ. Γιατί λοιπόν να αφήνεις πράγματα που μπορείς να κάνεις τώρα για αργότερα;

4. I know it's over (The Queen is Dead, 1986)
"I know it's over and it never really began but in my heart it was so real"


Αχ, αυτός ο πλατωνικός δεσμός. Μερικές φορές τα σενάρια και το ιδανικό πρόσωπο που φτιάχνεις στο μυαλό σου για κάποιον που δεν ξέρεις τόσο κάλα, είναι τόσο αληθινά και δυνατά. Παρ'ολα αυτά θα έρθει εκείνη η ώρα που αυτός ο ίδιος θα στα διαψεύσει όλα. Να μάθεις λοιπόν να μην κάνεις σενάρια άλλη φορα.


5. I want the one I can't have (Meat is Murder, 1985)
"I want the one I can't have and it's driving me mad, it's written all over my face"


Γιατί πάντα θα θέλουμε αυτό που δεν μπορούμε να έχουμε. Ας μην το ψάξουμε περαιτέρω.


6.You've killed me (Ringleader of the Tormentors, 2006)
"I entered nothing and nothing entered me"


Δεν ξέρω γιατί αλλά κάθε φορά που λέει αυτόν τον στίχο ο Morrissey νιώθω έναν κόμπο στο στομάχι.
Ακόμη και όταν πληγωθεί κανείς συγχωρεί τα πάντα όταν αγαπάει. (Λιγο υπεροβλή αλλά "το πρόβλημά μου η υπέρβολή μου")


7. The more you ignore me the closer I get (Vauxhall and I, 1994)
"I will creep into your thoughts like a bad debt that you can't pay take the easy way and give in, yeah and let me in"


"Όσο τους φτύνεις τόσο κολλάνε". Δεν τα λέω εγώ, τα λαϊκά γνωρίσματα.


8. First of the gang to die (You are the Quarry, 2004)
"And he stole from the rich and the poor and not very rich and not very poor. And he stole our hearts away"


Όταν αγαπάς κάποιον να το λές όσο πιο συχνά μπορείς. Φίλοι, οικογένεια, σχέσεις. Ποτέ δεν ξέρεις το αύριο τι τους/σου ξημερώνει. Ρώτα μας και εμάς.



Παρ'όλο που οι Smiths διαλύθηκαν απο νωρίς (1982-1987), ο Morrissey συνεχίζει επάξια (μη σου πω και καλύτερα) τη φήμη τους. Μπορεί να μην με πρόλαβε(βασικά, να μην τον πρόλαβα εγώ) το 2009 που ήρθε στην Αθήνα, ακούγεται όμως πως θα ξανάρθει και αυτή την φορά αν θέλεις πάμε και μαζί.
(Να τονίσουμε πως δεν είναι τα αγαπημένα μου τα παραπάνω και πως υπάρχουν άπειρα τραγούδια ακόμη που λατρεύω αλλά θα είχε τον ατελείωτο μετά αυτό το άρθρο)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου